Panourile care utilizează tehnologia de identificare pentru a oferi publicitate orientată

Publicitate

Te uiţi pe un afiş publicitar pe stradă şi pare că ţi se adresează? Pare că este exact ceea ce voiai să cumperi ori să faci? Ei bine, nu ţi se pare.

Panourile care utilizează tehnologia de identificare pentru a oferi publicitate orientată
Publicitate

Un nou panou digital din renumita piaţă londoneză Piccadilly Circus utilizează tehnologia de recunoaştere pentru a afişa anunţuri direcţionate în funcţie de modelul autoturismelor aflate în trecere, precum şi în funcţie de sexul şi vârsta pietonilor. Ecranul se mulează pe faţadele clădirilor cu vedere spre populara destinaţie turistică, înlocuind şase ecrane separate care înlocuiseră anterior afişajul publicitar.

Camerele încorporate, mascate în interiorul ecranului, pot urmări anul fabricaţiei, modelul şi culoarea automobilelor care se deplasează în zonă, pentru a transmite anunţuri vizate, a declarat Landsec, compania care deţine panoul publicitar denumit Piccadilly Lights. Mărcile pot pre-programa reclame specifice care urmează a fi rulate, atunci când autoturismele vizate se află în trecere, adaptându-se şi în funcţie de vârsta ori sexul trecătorilor.

Panourile care utilizează tehnologia de identificare pentru a oferi publicitate orientată

Camerele video împreună cu un algoritm înregistrează indicii vizuale - spre exemplu, lungimea părului şi înălţimea persoanei - pentru a realiza ipoteze privind datele demografice ale zonei. De exemplu, dacă algoritmul detectează o proporţie mai mare de femei în zonă, ar putea afişa promoţii specifice îmbrăcămintei feminine.

Tehnologia poate răspunde şi la schimbările meteorologice, la ştiri, rapoarte sportive, precum şi la actualizări din cadrul mediilor de socializare. „Noua tehnologie a panoului interactiv include senzori vizuali care pot detecta anumite elemente ale zonei înconjurătoare, având potenţialul de a îşi adapta ulterior conţinutul ca răspuns la aceasta”, a declarat Landsec într-un interviu.

„Deşi panoul Piccadilly Lights va putea afişa un conţinut publicitar corespunzător unor factori din timp real - cum ar fi vremea sau culoarea maşinilor - tehnologia nu este capabilă să recunoască persoane individuale ori să afişeze un conţinut orientat individual.” Lansat la 26 octombrie 2017, ecranul de 17,5 cu 44,6 metri este format din 11 milioane de pixeli şi este cel mai mare de acest gen din Europa.

Panourile care utilizează tehnologia de identificare pentru a oferi publicitate orientată

Piccadilly Circus este una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Londra, cu aproximativ 100 de milioane de persoane care o traversează în fiecare an, devenind astfel un spaţiu publicitar fundamental din punct de vedere al afacerilor.

Publicitate
Alte articole
Nu a fost de ajuns, vreau să mai învăţ!