Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani

Oreo este cel mai bine vândut biscuit din Statele Unite ale Americii de la introducerea sa în 1912.

Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani
Publicitate

 „Biscuitul preferat al laptelui”, are o istorie de mai bine de 100 ani în spate. Introduşi în America în 1912,  biscuiţii Oreo au avut succes instantaneu şi au ajuns să fie cei mai bine vânduţi biscuiţi din SUA. Reţeta succesului? Doi biscuiţi de ciocolată cu o cremă la interior – o inovaţie pe piaţa dulciurilor la momentul respectiv.

Sub prima sa denumire, „Oreo Biscuit” (engl.), a fost dezvoltat şi produs de către National Biscuit Company (companie cunoscută astăzi sub denumirea de Nabisco) în 1912, în fabrica din Chelsea, Manhattan, în locul căreia astăzi se află complexul Chelsea Market, situat pe Ninth Avenue între străzile 15 şi 16. În prezent, locaţia de pe Ninth Avenue este cunoscută sub numele de „Oreo Way” (Calea Oreo). Denumirea de Oreo a devenit pentru prima dată marcă înregistrată pe 14 martie 1912. Brandul s-a lansat ca o replică a fursecurilor Hydrox, fabricate de firma Sunshine şi introduse în 1908.

Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani

Design-ul original al biscuiţilor prezenta o crestare circulară de-alungul marginii şi numele de „OREO” în centru. În Statele Unite, 453 g de se vindeau pentru 25 de cenţi (1 leu de astăzi) în cutii inovative din tablă şi capace din sticlă transparentă. Prima porţie de Oreo s-a vândut pe 6 martie 1912, într-o băcănie din Hoboken, New Jersey.

Fursecurile Oreo au fost redenumite în 1921 „Oreo Sandwich”, iar în 1924 a fost introdus şi un nou design al biscuitului. S-a încercat şi un tip de Oreo umplut cu cremă de lămâie, însă producţia a fost întreruptă la scurt timp. În 1948 Oreo Sandwich devine „Oreo Creme’ Sandwich” şi „Oreo Chocolate Sandwich Cookie” în 1947. Design-ul modern al biscuitului a fost proiectat şi dezvoltat de William A. Turnier în 1952, pentru a include şi logo-ul Nabisco.

Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani

Umplutura biscuiţilor moderni Oreo a fost dezvoltată de către principalul om de ştiintă alimentară al Nabisco, Sam Porcello. La începutul anilor 1990, interesul pentru sănătate a determinat Nabisco să înlocuiască untura din umplutură cu ulei vegetal hidrogenat parţial. Biscuiţii Oreo sunt populari în rândul anumitor diete, precum dieta vegană, deoarce crema din interiorul acestora nu conţine nici un fel de produs de origine animală.

Originea denumirii Oreo este necunoscută, însă există mai multe teorii, precum că ar fi o derivaţie din cuvântul francez „Or”, ceea ce înseamnă aur (precum ambalaje iniţiale aurii) sau că ar proveni din cuvântul grecesc „Oreo”, ceea ce înseamnă frumos, drăguţ sau bine făcut. Alţii consideră că biscuitul a fost numit Oreo, deoarece este un nume scurt şi uşor de pronunţat.

Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani

În anul 2000, biscuiţii Oreo erau deja savuraţi în 9 din 10 gospodării din SUA. Tot atunci sunt introduşi biscuiţii Mini Oreo în ambalaje convenabile on-the-go. În 2006 Oreo devine cel mai vândut biscuit în China. În anul ce urmează, Oreo se lansează în Grecia, Danemarca, Norvegia şi Suedia, ca apoi, în 2008 să îşi facă apariţia şi în Marea Britanie, Olanda şi Italia. În acelaş an, în SUA se lansează prima campanie Oreo la nivel global, Global Moments (Momente Globale). În Romania şi Ucraina, Oreo apare în 2010, urmate anul următor de Polonia, Germania şi India.

Evoluţia biscuiţilor Oreo, un brand de peste 100 de ani
Publicitate
Alte articole
Nu a fost de ajuns, vreau să mai învăţ!