Coca-Cola Light, margarină light, iaurt light şi... telefon light?

Publicitate

Minimalistul Light Phone este proiectat pentru a fi utilizat cât mai puţin posibil.

Coca-Cola Light, margarină light, iaurt light şi... telefon light?
Publicitate

Desigur că ne este cunoscută denumirea de „Light”, atunci când vine vorba de alimente sau băuturi. Dar ce poate însemna un telefon light? Designerii Joe Hollier şi Kaiwei Tang au proiectat un telefon mobil căruia îi lipsesc în mod intenţionat majoritatea caracteristicilor, în speranţa de a încuraja utilizatorii să se deconecteze de la internet.

Conceput pentru a fi utilizat ca un al doilea telefon, dispozitivul Light permite utilizatorilor de smartphone-uri să poată fi în continuare contactaţi telefonic, în timp ce sunt deconectaţi de la aplicaţiile lor obişnuite.

Hollier şi Tang au început să lucreze la telefonul cu dublu înţeles, devenind deziluzionaţi de afirmaţiile potrivit cărora gadgeturile avansate tehnologic de astăzi ar trebui să ne „uşureze viaţa”. „De fapt, noi credem că ultimul lucru de care are nevoie această lume, este încă aplicaţie telefonică,” au spus ei. „S-au tot creat diferite produse şi aplicaţii, care veneau din stânga şi din dreapta, toate pretinzând că ne-ar uşura viaţa cu mult”.

Coca-Cola Light, margarină light, iaurt light şi... telefon light?

„Pur şi simplu nu am mai putut să dăm crezare nici măcar unui cuvânt - aceste produse nu păreau să respecte utilizatorul sau timpul acestuia. A deveni şi mai conectat nu poate însemna că este ceea ce avem nevoie pentru a fi mai fericiţi.” Răspunsul dezvoltatorilor la această intrigă a fost de a readuce telefoanele mobile la stadiul lor iniţial şi cel mai elementar posibil, rezultând astfel un telefon cât palma, cu un ecran LCD simplu şi o tastatură numerică.

Singurele funcţii pe care le poate îndeplini sunt recepţionarea şi efectuarea de apeluri. Aplicaţii nu pot fi descărcate şi nici mesaje text nu pot fi trimise, însă utilizatorul beneficiază de acelaşi număr de telefon ca şi cel al smartphone-ului personal.

„Telefonul light reprezintă o experienţă pe care o numim 'operaţiunea light', obiectivul principal nefiind acela de a folosi telefonul rudimentar în scopul efectuării unei multitudini de apeluri telefonice, ci de a ne deconecta de la internet în general şi de a ne linişti conştiinţa că încă putem fi accesaţi de către cei la care ţinem cel mai mult”, au spus ei.

Coca-Cola Light, margarină light, iaurt light şi... telefon light?

„Valoarea Telefonului Light constă, întocmai, în lipsa deliberată de caracteristici şi în auto-împuternicirea care însoţeşte decizia conştientă de a renunţa la smartphone”. Telefonul Light pare a fi produsul celei mai recente companii care a adoptat tendinţa de revenire la origini (back-to-basic), atunci când vine vorba de telefoanele mobile.

Anul trecut, studioul sârb Alter Ego Architects a proiectat un concept de telefon imprimat 3D, cu o interfaţă care conţine doar numere şi simboluri, neavând aplicaţii care transformă utilizatorii în „zombi fără minte”.

Publicitate
Alte articole
Nu a fost de ajuns, vreau să mai învăţ!